ZASADA 2, 3 i…..kolejne

 

Pierwsza zasada jak pamiętamy to nie łączenie produktów węglowodanowych z tłuszczowymi…..

 

A druga zasada jest bardzo prosta i smaczna, do każdego posiłku jemy warzywa…..ok, może trudno jest sobie wyobrazić, że do kanapki z białym serem i dżemem truskawkowym chrupiemy pomidora czy marchewkę😉 Ale wierzcie mi da się i nawet fajnie smakuje. Według restrykcyjnych zasad Metody Montignaca warzyw powinno być wagowo tyle samo co innych produktów, więc skoro na śniadanie jemy płatki owsiane – 60g z jogurtem 180g i malinami  to zjedzmy do tego dużego pomidora, albo średnią paprykę.

 

Trzecia zasada jest już trochę mniej fajna bo dotyczy ograniczeń i eliminacji z naszego jadłospisu….

Odstawiamy:

– białą mąkę – bułeczki i chlebek pszenny

– cukier – cukiereczki, ciasteczka, lody (kupne), napoje gazowane, soki, wody smakowe, jogurty owocowe, serki homogenizowane smakowe….

– biały ryż

– ziemniaki

– buraki czerwone gotowane

– kukurydzę

– potrawy gotowe kupowane w sklepie

– produkty, które mają IG powyżej 50 (np. ananas, arbuz, bataty, banany, dynia, daktyle…..)

 

Po czwarte, pamiętaj, że mamy dwie fazy: w I fazie chudniemy i uspakajamy trzustkę, a w II fazie po prostu smacznie jemy i pamiętamy o podstawowych zasadach……II faza niedługo doczeka się porządnego postu, ale najpierw poznajmy zasady i menu dla fazy I

 

Po piąte…………czytaj etykiety!!!

 

Po szóste – owoce jemy tylko w pierwszej połowie dnia. Owoce dzielimy na fermentujące w żołądku – i tutaj jemy owoce do pół godziny przed posiłkiem, oraz owoce nie fermentujące – wszystkie owoce drobno-pestkowe : maliny, truskawki, jeżyny, porzeczki, jagody te owoce możemy jeść do posiłku *-węglowego najlepiej śniadania😊 Śniadanie fajnie jest urozmaicić owocami suszonymi – 3-4 morele i parę śliwek doskonale wpłynie na nasze trawienie dostarczając organizmowi odpowiednią ilość błonnika i innych drogocennych minerałów.

 

A po siódme…pamiętajmy o porach posiłków:

– po posiłku węglowym następny posiłek jemy po minimum 3 godzinach
– po posiłku tłuszczowym – robimy odstęp minimum 4 godziny
– przerwy nie powinny być dłuższe niż 6 godzin
– między ostatnim posiłkiem (kolacja) a pierwszym posiłkiem (owoc i/lub śniadanie) powinno upłynąć minimum 12 godzin
– nie pijemy do posiłków – po to, żeby nie rozcieńczać soków trawiennych – wyjątek to kefir/jogurt/maślanka do posiłku węglowego – jest to zasada dość restrykcyjna, w menu proponowanym przez Michaela Montignaca do posiłków pojawiają się świeżo wyciskane soki, czy herbata ziołowa

 

A co z kawą? Co z alkoholem?

Kawę można pić z mlekiem 1,5%, i pijemy ją między posiłkami – 30 minut po posiłku węglowym i 2 godziny przed lub po posiłku tłuszczowym

Z alkoholi można pić czerwone wytrawne wino – 100ml do lub po posiłku tłuszczowym 😊 Inne alkohole odstawiamy, zarówno mocne jak i te lżejsze – piwo czy białe wino

 

I jest jeszcze zasada……bardzo, bardzo ważna jemy tylko produkty o indeksie glikemicznym 50!!! O tym o co chodzi w IG i jak zestawiać odpowiednie produkty (np. z tłuszczami jemy tylko węgle o IG 30) będzie w kolejnych postach 😊

 

Zasada 2, 3…..i kolejne

Post navigation